Friday, October 26, 2007

黄梨酵素

昨天,去SHEN SONG看到好多来自沙劳越的
《HONEY水晶黄梨》。

所以就决定做
酵素之王《黄梨酵素》,
它的功效是降胆固醇。


材料:
1个黄梨 - S$3.50
6粒柠檬 - S$3.50
2包冰糖 - S$2.00  

黄梨性平,含丰富维生素A,C和钾,钙,锰,对排泄的效果非常大,
体力不足,瘦弱单薄之人,食用过多黄梨,会出现泻肚子之现象。
为免造成肠胃的伤害,黄梨务必在饭后
食用





9 comments:

said...

我做过两次的黄梨酵素.
黄梨酵素真得很好喝.

MamiWu said...

bg,
对啊!这是我第二次做,
我也很喜欢。

Eileen said...

Mami Wu,

我还没有做过黄梨酵素。明天我的酵素收成,我正在伤脑筋要做什么酵素?

Margaret said...

Hi Mami

我也有做过黄梨酵素,用泰国的honey pineapple,很多果汁和很甜,非常好喝!

你的green lemon 很青很美,也是在Sheng Siong买的吗?

Nicole Hah said...

hi Mami Wu,

哦!好怀念哟!我第一就是做黄梨酵素。但是我还有很多水果还没有尝试耶,看来要等蛮长的一段的时间,才能再做。

MamiWu said...

eileen,
黄梨酵素真的很好喝。
所以别在伤脑筋要做什么酵素,
就做黄梨酵素吧!:)

magaret,
我的青柠檬在我家附近的干巴刹买的。
哪儿的柠檬都非常新鲜。

nicloe,
那你就慢慢的派队吧!哈哈!

Sherrie said...

MamiWu

黄梨酵素, 我做过一次,味道很了不得。。。还在怀念,可能下星期吧,因为刚做了grapefruit的。

AJ said...

Mami wu,

your pineapple very big one? Have u put too many lemons? Cos the last time i bought 3 from Sheng Shiong, used only 2 and only fill up half the container like yours, the 3rd pineapple full of ants, so throw.

The book mentioned to use only 1 lemon...so the past 2 times i made pineapple enzyme, used only 1-2 lemons only leh...or have i read wrongly? Chinese isnt very good...oops!!

Jas

MamiWu said...

Hi,Xueli
之前做过黄梨酵素,蛮好喝所,
以才会卷土重来:)
grapefruit 也很好喝。

Jas,
Thanks,you are right
the book is mentioned to use
only 1 lemon.
But my pineapple is quite big
so I use more lemon.
You can use rubble band to prevent ant.
Happy making, cheer!