Saturday, October 13, 2007

牙痛记

好久没有new post,最近被《牙痛》折磨的不成形。
因为牙痛去找牙医,他建议我把牙齿拔掉或是做根管治療,而我选择了后者。
可是当我在04-10做了第一次治疗后,第二天就感到有些痛,我以为这是正常的,可是第三天却痛得不的了,吃了抗生素,止痛药都无效,只好忍到星期一早上再去找那个牙医帮我换了药。

可是,回家后第二天又开始痛了,而且脸都肿了,整个神经线痛到连耳朵和喉咙都会痛。
隔天又去找牙医,他没办法只好把塞在牙齿的那根东西拿出来。还好这俩天慢慢恢复,不再那么痛了,感谢主。

今天还可以在这写这篇《牙痛记》:(
还有,今天我还打电话给auntie irene,下个星期一要到她家去学烘焙。所以好期待》^_^

11 comments:

AJ said...

Hi Mami wu,

hope u r better now, toothache is the worst pain that one can endure and u endured almost 1 week...why didnt u remove the tooth instead?

U take good care & drink more enzyme...:D

Jas

MamiWu said...

Jas,
Thanks,
now is much better.
continue drink enzyme maybe will
help right? ^_^

Richard said...

Hi Mami Wu,
我很了解你的感受,除了花钱还要挨痛。我去年尾也是这样,后来选择了把牙肉割开来洗,痛阿~~~.

Somewhere in Singapore said...

Hi Mami Wu,

i also can understand the pain, few years back, i also kanna the pain b4, the dentist gave me 2 options, 1 is to remove the tooth and left without that tooth, another is to do the root canal treatment...

Somewhere in Singapore said...

enjoy your baking tomorrow with Aunty Irene ya..., what u gonna learn 2morrow?

MamiWu said...

somewhere,
My first lesson is learn baking
bread. Will post up after I make ya!

Richard
你说的很对,除了花钱还要挨痛但是没办法,
还好现在好多。

said...

牙痛的确难耐,几年前我也有相同的遭遇,医生也是建议我把牙齿拔掉或是做根管治療,我选择
把牙齿拔掉,一了百了。

Eileen said...

牙痛真的很难受,我也遇过。那时我干粹叫牙医把我的牙齿拔掉,以免痛楚难耐。

MamiWu said...

bg,eileen
因为不想以后没有牙齿吃美味食物。:D

Margaret said...

Hi Mami Wu

是啊,牙痛真的是很恼人,很多时候会让人痛不欲生,废寝难食,还是尽早找出发痛的根源,把它解决掉,一劳永逸。 根管治療我还没有勇气尝试,和很多人一样我选择把牙齿拔掉,一了百了。后来看到姐姐因为牙套破裂或根管发炎,痛了几天几夜,又要去更新,还真庆幸自己当初的抉择。

我的想法是除非这个治療是永久性而且无后患的,我就会选择,要不然我可不要隔一段时间又再受牙痛的煎熬。。。

Somewhere in Singapore said...

Mami Wu

where's your sweet bun post?